Magazin

Elitni kruzer

Kruzing kompanije su postali pravi plutajući hoteli sa uslugom o kojoj ste maštali. Sa godinama, kako kruzing kompanije rastu, tako postaju pristupačnije građanima i više nije toliko nedostižan san biti na ovakvom jednom prekookeanskom kompleksu.

Bitno je znati da svaki današnji kruzer je rezultat ozbiljnih inženjerskih poduhvata. Gotovo svi aspekti ovih konstrukcija su ujedno i impresivne statističke činjenice kada se govori o veličini, moći, tehnologiji i novcu koji je uložen u njih.

Najveći kruzer na svetu

Da počnemo od najvećeg kruzera na svetu – Simfonija mora, kompanije Royal Caribbean. Ovaj kruzer je svega dva inča duži od drugog najvećeg kruzera na svetu, ali to mu ne remeti slavu broja jedan. On je težak 228 000 tona, a dugačak je 362 metra. Visok je čak 70 metara i nudi 2 750 putničkih kabina, a može da ugosti 6 800 putnika i 2 000 članova posade.

Na Simfoniji mora postoji 8 paluba, 6 barova i čak 20 restorana. U jednom od barova možete biti i posluženi od strane robota koji sprema koktele. Na kruzeru je gostima dostupna žičara, teren za mini golf, kuglana, kazino, vodeni bioskop i park sa 12 000 biljaka. Ovaj brod je napravljen u Francuskoj, a njegova izrada je koštala milijardu evra.

Kruzer

Šta možete očekivati na većini današnjih kruzera?

Čak iako se dobro pripremite za svoje krstarenje, prvi put ćete biti impresionirani veličinom kompleksa. Osjećaj putnici ne mogu da prepričaju jer prvi susret može biti prilično nesvakidašnji. Za početak činjenica da ne osjećate nikakvo ljuljanje jer je zbog svoje obimnosti kruzer potpuno miran. Dakle, nalazite se u pravom rezidencijalnom mjestu i uputili ste se na prekookeanske destinacije, što možete da očekujete na ovakvom putovanju?

  • Kazino
  • Prodavnice
  • Spa i fitnes centar
  • Bioskop
  • Pozorište
  • Sto za bilijar i stoni tenis
  • Unutrašnje i spoljašne bazene
  • Terene za tenis i košarku
  • Biblioteka

A ako vas je sve ovo zaintrigiralo Supernova krstarenja na Krstarenje.org sajtu vam nude sve ponude i informacije koje mogu da vas zanimaju ako se odlučite za ovaj, sasvim posebni, vid putovanja.

Sastavljanje menija

Kao što možete i da pretpostavite, količina hrane na kruzerima koja se spremi i koja se pojede je prilično impresivna. Iako imate neke lične pretpostavke, kada budete čuli pravu statistiku, začudićete se. Pre svakog isplovljavanja, kruzer se snabde sa hranom u iznosu od 800 000 dolara!

Danas su navike putnika prilično predvidljive. Na nedjeljnom nivou se potroši oko 3200 kilograma pilećeg mesa i oko 100 000 svježih jaja. Putnici su vjerovatno upoznati sa blagotvornim dejstvom vina pa zbog toga troše u prosjeku 3 000 boca sedmično. Također, uzimajući u obzir koje nacionalnosti su putnici, kuhinja dobavlja različite namirnice. Tako da ukoliko mahom putuju  Latinoamerikanci neophodno je uračunati veći broj Korona i crvenog mesa, a ukoliko su procentualno zastupljeni Kinezi na kruzeru će se naći više menija sa pirinčem, morskom hranom i svježim voćem.

Okeanski kruzer

Posada priča u šiframa

Da ne bi dolazilo do širenja panike pri svakoj i najmanjoj neregularnosti, posada priča u šiframa. Tako na primer šifra 30-30 znači da se osoblje moli da se počisti nered, PVI je povraćanje na javnom mjestu, Alfa označava medicinsku urgentnost, Bravo je šifra za požar, a Kilo se upućuje cjelokupnom osoblju da se javi na svoju dužnost. Reći ćemo da treba da se uplašite ako čujete šifru Eho.

Kruzeri idu svuda

Kruzeri putuju na svih sedam kontinenata, a putnici imaju unikatno iskustvo u kom mogu da uživaju u mnoštvu rijeka sveta kako bi se približili okeanskim lukama. Mnogi najznačajniji i najljepši gradovi se nalaze na listama kruzerskih relacija. Iako ih možete vidjeti obično na svega par sati, odlično je znati gdje želite da se vratite jedan dan. Neka mjesta poput Antarktika ili reke Amazona se ubjedljivo najbolje vide sa broda.

Krstarenja su divno iskustvo koje je poželjno da makar jednom iskusite u životu. Ipak ako imate strah same ideje, nemojte se siliti. Imajte na umu da su današnji luksuzno rađeni kruzeri spremni za svaku vrstu nepogode i da ovaj vid putovanja ne spada u rizične.