Često možete čuti da automobil predstavlja člana porodice jer zahteva pažnju i stalne troškove, a ono što pruža je olakšanje u svakodnevnim obavezama i uvek potrebnu pomoć. Zato je potrebno da u svakom trenutku osluškujete sve signale koje Vam šalje automobil, bilo da je to škripa, lupanje ili paljenje bilo koje signalne lampice na instrument tabli.
Uglavnom svaki od ovih znakova govori o tome da je potrebno popraviti uzrok tog signala koji šalje automobil ili bar proveriti o čemu je reč ukoliko želite da Vas automobil još dugo služi u svakodnevnim obavezama. Zato ćemo u ovom tekstu pokušati da Vam približimo na koji kvar ili problem bi mogao određeni signal u radu automobila mogao da ukazuje.
Problemi i signali koje šalje motor
Motor je srce svakog automobila i potrebno je stalno osluškivati ono što ima da Vam kaže. Različiti signali vode ka različitim delovima na kojima se potencijalni problem nalazi, zato je dobro znati gde je dobro potražiti uzrok, a zatim i samo rešenje.
Piskav zvuk koji se nastavlja i nakon gašenja motora je znak koji ukazuje na potrebu da se proveri zatvarač hladnjaka. U tim situacijama uglavnom izlizana i potrošena guma na dihtungu zatvarača propušta vreo vazduh unutar hladnjaka i proizvodi taj zvuk koji može biti jako neprijatan. Sama popravka je jako jednostavna i jeftina, tako da se nemojte brinuti.
Piskav zvuk u toku vožnje je na drugoj strani potencijalni problem koji ukazuje na probleme koje izaziva kaiš motora. Uglavnom zahteva zamenu ili prilagođavanja, ali je svakako potrebno što pre rešiti taj problem kako ne bi doveo do još većeg koji može biti i znantno opasniji i skuplji.
Zviždanje ispod haube može biti jako nezgodan i neprijatan signal koji šalje motor, a koji potencijalno govori o tome da postoji problem sa crevima koja provode vodu kroz motor.
Crni dim iz auspuha je na drugoj strani znak potencijalno velikog problema koji ukazuje na veliku istrošenost i kvar motora. Uglavnom su u pitanju karike, i veliki servis i nabavka delova za veliki servis je ono što sledi. Ukoliko smatrate da je automobil vredan tog troška, onda posetite svog majstora i ugovorite termin.
Ako primetite da curi voda ispod automobila to je signal da postoji rupa ili kvar na hladnjaku. Krpljenje hladnjaka nije preporučljivo jer ne može rešiti problem u potpunosti, pa će verovatno biti potrebna ugradnja novog.
Signali koje stižu iz predela točkova
Ukoliko stiže bilo kakav zvuk iz predela točkova, kvar koji to prouzrokuje može biti i jako opasan po bezbednost. Zato ozbiljno shvatite i svaki signal koji Vam automobil “pošalje” proverite dodatno.
Ako u krivinama čujete zujanje ili cviljenje, verovatno problem leži u izlizanim i pohabanim ležajevima točkova. Ovaj deo je gotovo standardan prilikom malog servisa, tako da je poželjno da ga prilikom nabavke delovi za mali servis nabavite i promenite kako bi izbegli dalje kvarove koji mogu nastati.
Čudan zvuk prilikom kočenja, koji podseća na pištanje ili cviljenje, je standardan signal za problem na kočionom sistemu. Ono što je moguće je da u paknovi jako istrošeni i spremni za zamenu. Drugi potencijalni problem je dotrajalost diskova, što predstavlja skuplju popravku i ozbiljniji probem.
Kada gume proizvode čudan zvuk prilikom vožnje po ravnom terenu svratite kod prvog vulkanizera i proverite stanje svojih guma. Moguće je da je pritisak u gumama nizak ili su loše balansirani pa imaju loše gazište. Ovakav tip problema pored zvuka može dovesti do kvara na trapovima i povećane potrošnje goriva.
Pored ovih signala koje možemo osetiti ili čuti, nekada računari automobila sami pošalju signal koji je lako pročitati. Uglavnom se ti signali mogu naći na instrument tabli u vidu znakova koji zasijaju kada se pojavi određeni problem. Veliki broj vozača ne primećuje ovakve znakove, zato je preporučljiva povremena vožnja sa ugašenim radijom gde možete jasno čuti svaki od ovih signala koji Vaš auto pokušava da Vam pokaže.