Prirodna kozmetika i proizvodnja prirodne kozmetike je doživela veliku popularnost zahvaljujući nastojanjima da se poveća svest o štetnosti preparata koje svakodnevno koristimo, odnosno na njihov negativan uticaj, prvo na zdravlje naše kože, a potom i na stanje celokupnog organizma i prirode oko nas.
Da nešto ne bi sadržalo parabene, sulfate i kako bi nosilo oznaku “prirodno” – mora da ima garaciju da ste sa tim 100% zaštićeni, a najbolji saveznik u tome je priroda.
Prednost se daje veganskim proizvodima
Nekolicina ljudi koji su svoje životne navike odlučili da promene u smeru zaštite faune na planeti, nametnuli su svoj stil života koji je sve zastupljeniji među neveganskim stanovništom – barem kada je prirodna i organska kozmetika u pitanju.
Kada je u pitanju prirodna kozmetika proizvodnja preparata je široko prigrlila njihovu filozofiju, koja podrazumeva i da se sve bolesti i stanja, ma koliko hronična bila, mogu rešavati preparatima koje nam sama priroda nudi, a koji su mnogo delotvorniji, pristupačniji i ne zahtevaju nikakvu žrtvu drugih živih bića.
Zahvaljujući popularizaciji veganstva, organske i prirodne kozmetičke proizvode je postalo nezamislivo nutritivno ne obogatiti kakao prahom ili konopljinim uljem ili uljem badema, a ako bismo morali da izdvojimo samo jednu “super namirnicu” to bi definitivno bio organski proteinski prah konopljinog semena – super hrani za celo telo.
Kreme bez štetnih supstanci
U prirodnoj kozmetici je poenta kombinovati potpuno prirodne proizvode (voće, povrće, žitarice) sa prirodnim uljima kako bi se dobijale sirove supstance kojima nije potrebno dodavati agense ili pospešivače za održavanje kvaliteta ili trajnosti.
Prirodna ulja koja se tom prilikom koriste za održanje kvaliteta naročito su popularna kada se prave prirodne kreme za lice ili ako je nekome namenski potrebna nežna krema za osetljivu kožu. Zdrava ulja, poput kokosovog, avokadovog, ricinusovog i drugih su odličan supstitut za parabenska i sulfatska jedinjenja.
Parabeni i sulfati su neprijatelj broj 1 i 2
Kozmetička industrija se rado oslobađa od unošenja parabena, veštačkih boja, mirisa i silikona. Parabene koje ćete često videti na spisku sastojaka kozmetičkih proizvoda su propil-paraben, metil-paraben, izobutil-paraben, etil-paraben i dr. i koriste se da bi držali rok trajanja i kvalitet proizvoda.
Parabeni izazivaju teška oboljenja
Urađena su brojna toksikološka istraživanja, koja su direktno dovela u vezu parabene sa razvojem mnogih, teških bolesti. Parabeni se veoma često svrstavaju u grupu sa ftalatima, koji su u direktnoj vezi sa velikim brojem ozbiljnih zdravstvenih problema, kao što su neplodnost, gojaznost, astma i alergija, čak i karcinom dojke.
Upravo iz tog razloga se mnogobrojna udruženja širom sveta bore i apeluju da se parabeni zabrane, naročito u kozmetici koju koriste mala deca, koja imaju nerazvijen imunološki sistem kože (do treće godine).
Sulfati isušuju kožu
Sulfati su dodatak kozmetičkim proizvodima koji najčešće prave penu, kod šampona i sapuna. Najčešći sulfati su natrijum lauril eter sulfat (SLES), sodium coco sulfate i natrijum lauril sulfat (SLS).
Prvo čega su prirodni šamponi, organske maske za kosu (generalno sva organska kozmetika za kosu) i prirodne kreme oslobođeni su – sulfati. Sulfati isušuju kožu i iritiraju je, a može da se pojavi i ekcem. Osim u šamponima, najčešće se nalaze u kupkama, kremama za lice i losionima.
Privlačna i praktična pakovanja proizvoda
Pošto bio kozmetika zahteva pakovanje u posebne ambalaže (neke prirodne kreme ili prirodni šamponi i buteri za telo se čuvaju i u frižiderima), kozmetičke kuće se trude da svoj proizvod dodatno učine privlačnim osmišljavajući idealno pakovanje.
Trendovi u proizvodnji prirodne kozmetike ogledaju se i u težnji da zamenjuju plastične ambalaže i druga pakovanja koja su štetna za prirodu oko nas. Takođe, veliku popularnost su doživele i višenamenske bočice i pakovanja sa mogućnošću dopunjavanja.
“Instagramičnost” je velika prednost
U eri digitalne revolucije i primata društvenih mreža nad životima mnogih, sopstvena prezentacija i prezentacija zdravog stila života je postala veoma bitan činilac u životima mnogih. Primarnu ulogu u širenju te revolucije već nekoliko godina ima društvena mreža Instagram.
Ljudi obožavaju da svoje rituale i male kozmetičke proizvode dele sa znanim i neznanim ljudima, a što je ambalaža lepša – utoliko je i proizvod lajkovaniji i popularniji.
Kozmetičke kompanije se trude da isprate taj trend praveći interesantne, kartonske ili staklene ambalaže, ukrašene u različitim, pastelnim bojama i šljokicama – sve kako bi baš njihova organska kozmetika privukla više kupaca.
Pojava mladih i nezavisnih proizvođača
Još jedan od benefita proizvodnje organske kozmetike i prirodne kozmetike je i taj što daje mogućnost upošljavanja i razvijanja privatnog biznisa za kreativne i vredne ljude. Broj žena koje prave organske sapune, prirodne kreme i losione je samo u poslednjih godinu dana porastao duplo u odnosu na prošlu godinu.
Društvene mreže su najčešći posrednici u distribuciji njihovih proizvoda, koji su neretko mnogo kvalitetniji od onih sa polica u prodavnicama, i u koje možete biti 100% sigurni da su prirodni i neškodljivi na bilo koji način.
Pojava instant rešenja za lepotu
Ne samo da živimo u eri tehnološke revolucije, već je i zdravstvena revolucija znatno napredovala u znanju i korišćenju resursa oko nas. Tako smo sada u mogućnosti da sami napravimo ili kupimo jednokratne (ili višekratne) proizvode za telo, lice i kosu koji nam obećavaju momentalne dokaze o učinkovitosi.
Instant rešenja za lepotu su nadasve prirodna, bez štetnih sastojaka a ugledaju se najpre na više hiljada godina stare tradicije Kine ili Japana i ritule koje tamošnje žene koriste kako bi održavale onaj sjajni, lutkasti izgled lica.
Kakva sudbina čeka buduće proizvođače organske kozmetike?
Iako su životinje i mnogi životinjski proizvodi davno “izbačeni” iz upotrebe kada je pravljenje prirodne kozmetike u pitanju, javlja se novi problem vezan za održivost i cenu resursa.
Međutim, smanjenje životinjskih proteina i proizvoda dovodi do povećane potrebe za većom količinom žitarica, voća i povrća koji će zameniti sve te proizvode. Potrebno je zasaditi veća polja, obezbediti dobro navodnjavanje (što povlači veću ekspoloataciju vode) i zaštitu bilja.
Troškovi sadnje, uzgoja i berbe useva će poskupeti, a sa tim okolnostima će rasti i cena organskih proizvoda. Uzevši u obzir da cena organske kozmetike nije zanemarljiva u odnosu na trenutno stanje tržišta, ostaje da se vidi buduća uspešnost ovog trenda.