Ako ste i vi, kao i većina ljudi uvereni da marketing pojedinih kompanija ni u najmanjoj meri ne utiče na vas, brojni primeri “taktika” različitih brendova će vas definitivno uveriti u suprotno. Genijalno osmišljeni marketing može da utiče na čitav svet i da zahvaljujući vešto primenjenoj reklami neki prilično obični proizvod dobije status kultnog. Stoga, ukoliko mislite da u potpunosti kontrolišete svoj novčanik kada uđete u neku prodavnicu, nakon čitanja ovog teksta shvatićete da su te neke “sitne zamke” marketiniških stručnjaka svuda oko vas.
Za kompanije je itekako važno da efikasno izreklamiraju svoj brend kako bi ga utisnuli u svest javnosti i kako bi bili primećeni na tržištu. S obzirom na to koliko reklama postoji kojima nas svakodnevno “bombarduju” razne kompanije, sve je teže pronaći kvalitetan reklamni materijal, kako bi se neki brend pozicionirao na tržištu i izdvojio među konkurencijom.
Pred vama su samo neki od trikova koje su poznati brendovi koristili kako bi se dodatno izreklamirali.
Marlboro i trik sa poklopcem na kutiji
Svi stariji konzumenti cigareta sećaju se da su se nekada kutije cigareta pravile bez poklopca, odnosno samo sa folijom odozgo koja kada se skine ostane slobodan otvor za izvlačenje cigareta. Pušači su shvatili da ne moraju da izvlače kutiju iz džepa kada požele da zapale, već da mogu da izvuku samo cigaretu.
Marlboro je prepoznao ovaj problem, s obzirom na to da bi to značilo da drugi ljudi neće videti naziv njihovog brenda na kutiji, pa su dizajnirali kartonske kutije sa poklopcima, kako bi svi pušači morali da izvuku kutiju da bi uzeli cigaretu.
Alka Seltzer šumeće tablete i trik koji je udvostručio prodaju
Prvobitne reklame za šumeće tablete izgledale su tako da je uvek bilo prikazano da se u vodi topi jedna tableta. Onda se njihov marketinški stručnjak dosetio da bi u reklamama trebalo prikazati kako se dve tablete ubacuju u vodu. Na taj način ljudi su više trošili tablete, a njihova prodaja se u rekordnom roku udvostručila.
Isti princip počeli su da primenjuju i drugi proizvođači šumećih tableta, a prema nekim izvorima navodno je ista osoba dala predlog da se na pakovanje šampona napiše “ponovite postupak”, što je takođe uticala na povećanje prodaje ovih preparata.
IKEA se pobrinula da nikome ne promakne proizvod na sniženju
IKEA je izuzetno popularan brend, a mnogi smatraju da je zasluga baš na pametnom plasiranju svojih proizvoda. Naime, duge i zavijene police po kojima su IKEA prodavnice poznate svakako nisu tamo slučajno. Njihov osnovni zadatak jeste da osiguraju da kupac svaki proizvod koji je na rasprodaji vidi barem tri puta iz različitih perspektiva. To podsvesno povećava njegovu želju da kupi taj predmet, iako mu zapravo i ne treba.
Starbucks i lažna konkurencija
Starbucks je izuzetno uspešnja kompanija već godinama, ali jednom prilikom pojavio se kafić koji se oglašavao kao “ne-Starbucks”, imao je drugačiji nameštaj, puštala se drugačija muzika, bila je drugačija atmosfera i bila je potpuno drugačija usluga. Šta je Starbucks uradio? Kupio je pomenuti kafić, ali ga nije zatvorio. Umesto toga, još su više podstakli konkurenciju između dva brenda, a ljudi koji su mislili da time što piju kafu u jednom nanose štetu drugom, nisu znali da zapravo sav prihod ide istoj kompaniji.
Marketing trikovi koji se najčešće primenjuju
Svaka kompanija mora biti spremna da u jednom trenutku primeni neku taktiku koja će joj pomoći da “odskoči” od konkurencije. Primena raznih marketinših trikova jeste izuzetno dobar način da se potrošači zainteresuju, što ipak može biti mač sa dve oštrice. Ukoliko pomenuti trikovi predstavljaju brend u lažnom svetlu, kada kupci otkriju pravu istinu to će se umnogome odraziti loše na reputaciju cele firme.
-
- Popusti su odličan način da se steknu novi klijenti i zadrži lojalnost onih starih, samo je potrebno pametno ih iskoristiti.
- Organizovanje nagradnih igara kako bi se nagradili lojalni kupci
- Bespaltni pokloni za sve koji kupe u većoj količini ili neki skuplji proizvod
- Sponzorisanje događaja kako bi bili primećeni od strane šire populacije
- Ekskluzivna ponuda proizvod
Marketinški stručnjaci se u moru brendova, proizvoda i reklama susreću sa sve većim izazovima i sve težim zadatkom, kako privući i zadržati kupca. Ipak, taj posao pruža mogućnost da se iskaže kreativnost i upotrebi mašta. Kompanije su svesne da moraju da se služe brojnim trikovima kako bi ostale na tražištu i kako bi na što bolji način plasirali svoje proizvode i usluge.