Eksplozija i vrhunac popularnosti foto tapeta se dogodio se sedamdesetih godina dvadesetog veka, kada su stanovi u Srbiji, ali i širom Evrope i sveta bili oblepljeni tapetama. Onda je naišao period kada je sve to dosadilo i postalo kič varijanta, pa su ih ljudi počeli izbegavati, a poneki su se i grozili kad bi samo ugledali tapete u nečijem stanu.
Međutim, danas je vreme kada se foto tapete vraćaju u modu, a ono što je tome doprinelo su svakako nove tehnologije, koje sa sobom donose mogućnost još kvalitetnije izrade, dizajna i najrazličitijih kreacija.
Sve nam to govori da su proizvodnja, a naročito prodaja foto tapeta biznis koji će sigurno zaživeti i biti sve unosniji kako vreme bude prolazilo. U nastavku teksta saznajte koji su glavni razlozi zbog kojih je prodaja foto tapeta sve unosniji biznis.
Šta vam je sve potrebno za pokretanje biznisa prodaje foto tapeta?
Praktično, za pokretanje biznisa prodaje foto tapeta, potreban vam je pre svega dobavljač, odnosno firma kojoj je jedna od osnovnih delatnosti latex štampa foto tapeta. Na taj način možete jednostavno distribuirati tapete i prodavati ih.
Ukoliko ipak želite samostalno da ih proizvodite, biće vam potrebne mašine za štampu i grafičku doradu. Takođe, biće vam potrebno stručno osoblje koje će rukovati mašinama, kao i kreatori dezena i dizanjova za tapete.
Ono što vam je u oba slučaja potrebno, a specifično je za biznis sa tapetama, su tapetari, odnosno zaposleni koji su stručni u postavljanju tapeta. Postavljanje tapeta je nešto što se podrazumeva da kupac dobija kupovinom, pa to morate obezbediti kao uslugu, što možete dodatno naplaćivati ili može biti uključeno u cenu tapeta.
To su neke od najosnovnijih usko specifičnih stvari za pokretanje biznisa prodaje foto tapeta, naravno kada se zakorači dublje, u samoj praksi je potrebno preduzeti korake koji će regulisati administrativni, poreski i zakonski deo cele priče.
Šta se suštinski promenilo u društvu?
Šta je ono što se suštiniski promenilo i zašto prodaja foto tapeta postaje sve unosniji biznis? Zaboravljeni su trendovi iz sedamdesetih godina, to se promenilo. Daleko smo od trenda kome ima već preko 50 godina i sada je on ponovo u modi, kao što je to slučaj i sa modnom industrijom, automobilskom industrijom i slično.
Bitan faktor je, kao što smo već spomenuli, tehnologija, koja daje mogućnosti za proizvodnju širokih razmera. Moderni dizajnovi i novi stil današnjih tapeta koji prilično odskače od onog od pre 50 godina, su daleko primamljiviji stanovništvu i gotovo ničim ne podsećaju na svoje prethodnike.
Takođe, bitna činjenica je da danas malo stanova ima postavljene tapete, a u mnogima one nisu postavljane decenijama, pa bi u svaki dom došle kao pravo osveženje. Tako samo postojanje potrebe, već znatno olakšava prodaju.
Koji bitni faktori u današnjem društvu mogu uticati na popularnost tapeta?
Ekonomska stabilnost je jedan od glavnih faktora, kada je reč o današnjici. Sve je bolja finansijska situacija ljudi, osnovne potrebe su većim delom pokrivene, tako da deo kućnog budžeta ostaje neiskorišćen. Ulepšavanje doma, ne mora biti ni luksuz za mnoge, štaviše, postavljanje tapeta može da predstavlja jednu od jeftinijih opcija za osvežavanje kućnog ambijenta, što ljudi prepoznaju i sve više primenjuju.
Pored domova, tu su i poslovni prostori, čijem uređenju se posvećuje sve više pažnje, jer se uočava veća produktivnost zaposlenih u ugodnijem ambijentu. Stoga domaćinstva više nisu jedini klijenti, već se može računati na proširenost tržišta, sa strane firmi i poslovnih objekata.
Bitno je napomenuti da je danas internet velikim delom zaslužan za prenos informacija uopšte, a društvene mreže za deljenje ličnih fotografija i iskustava. Svi ljudi koji se fotografišu u svom domu, dele te fotografije sa svojim prijateljima, a to je najefikasnije širenje reklame ‘’od usta do usta’’. Moderne foto tapete su jedan od najefikasnijih i najjeftinijih načina da se korisnici društvenih mreža prikažu svojim pratiocima u najboljem svetlu, pa će to vrlo rado i učiniti.
Zarada od prodaje foto tapeta – koliko koštaju tapete?
Prodajna cena tapeta se na našem tržištu kreće oko 500 dinara po kvadratnom metru, dok cena sa montažom može iznositi skoro pa duplo, odnosno 80% više. Dakle cena sa montažom iznosi u proseku 900 dinara po kvadratnom metru, a jedan stan od 60 kvadrata ima u proseku 150 kvadratnih metara zidne površine, što znači da po stanu od 60 kvadrata, bruto zarada može iznositi i preko 1000 evra.
Cena izrade tapeta, plate zaposlenih, zakup prostora i porezi koje je potrebno platiti, mogu varirati u zavisnosti od mnogo faktora. Međutim, cifra od 1000 evra, je skoro pa minimalni iznos koji bi se mogao naplatiti po saradnji. Ukoliko se neka firma nađe kao klijent, pa je potrebno pokriti velike zidne površine poslovnog prostora, onda je zarada znatno veća.
Nadamo se da vam je naš tekst bio koristan, da vam je dao nešto jasniji uvid u biznis prodaje foto tapeta i da će vam poslužiti da razvijete dalje razmišljanje na ovu temu, koja svakako predstavlja deo budućnosti svih nas.